ParticleEnitter 는 색상 및 크기와 같은 속성과 함께 2D 이미지를 사용하여 불, 연기 및 불꽃과 같은 특수 효과를 만든다.
Creating a Particle Emitter
모든 ParticleEnitter는 Part 또는 MeshPart와 같은 BasePart 클래스의 오브젝트를 부모로 지정해야합니다.
ParticleEnitter를 생성하려면:
1. 탐색창의 객체를 선택하고 ParticleEmitter를 삽입한다.
ParticleEmitter가 생성되면 입자를 방출하게 된다. ParticleEmitter의 부모 객체가 Emitter의 방향과 회전을 결정하게 된다.
2. 부모 객체의 속성을 변경하지 않고 Particle효과의 방향을 변경하기 위해서는 emitter의 EmissionDirection속성을 사용하면 된다.
Customizing Particles
Once an emitter is added, you can modify the effect through its properties. Below are some common properties of particle emitters.
emitter가 추가되면, 당신은 emitter의 속성을 통해 effect를 변경할 수 있다. 아래는 particle emitter의 기본속성이다.
Texture
particle에 사용되는 이미지를 변경한다. particle 이미지를 import하기 위해선 Game Assets을 참고하자.
It's recommended to use PNG images with transparency. If your texture is grayscale with no alpha channel, try setting the emitter's LightEmission property to 1 to hide the darker regions.
투명도가 있는 PNG 이미지를 사용하는 것을 권장한다. 만약 당신의 texture가 알파 채널이없는 grayscale인 경우 emitter의 LightEmission 속성을 1로 설정하여 더 어두운 영역을 숨겨라
Color
이 속성은 particle texture를 특정 색상으로 칠한다. 색상은 3가지 방식으로 선택될 수 있다.
Size
particle의 크기는 스터드 단위로 측정된다. 크기는 두 가지 방법으로 정의 할 수 있다.
Lifetime
particle 수명은 초 단위로 정의된다. 수명은 하나의 일관된 값이거나 Min, Max와 같이 형식이 지정된 최소 / 최대 범위 일 수 있다. 최대 수명은 20초다.
Rate
초당 생성되는 particle 수를 지정한다. 단일 emitter는 초당 최대 500 개의 particle 를 생성 할 수 있다.
For best performance across PC and mobile devices, try to keep the particle rate as low as possible. Experiment with the size of the particle texture, the size of emitted particles, and other properties to minimize the number of particles while still achieving the desired visual effect.
PC 및 모바일 장치에서 최상의 성능을 얻으려면 particle rate를 가능한 한 낮게 유지해라.
particle 텍스처의 크기, 방출 된 particle의 크기 및 기타 속성을 실험하여 원하는 시각 효과를 달성하면서 입자 수를 최소화하는 방향을 권장한다.
Other Properties
Property | Description |
Acceleration | Determines the direction of acceleration for particles. This can be used to create effects such as particles being affected by wind. |
Drag | The rate in seconds that particles lose half their speed. |
Rotation | The angle of rotation for newly created particles. Single numbers will create particles at that angle. Using two numbers (minimum, maximum) will set a random rotation for each particle. |
RotSpeed | The speed of rotation for particles when created. This can be a single number or a number range for randomized speed. Negative values cause particles to rotate counter-clockwise. |
Speed | The speed of particle movement, measured in studs. This can be a single number or a number range for randomized speed. Negative values cause particles to move in reverse. |
Transparency | The transparency of all active particles over their individual lifetimes. This can be a number between 0–1 or a sequence defined similarly to a size sequence. |
ZOffset | Controls the forward/backward position of how particles are rendered, measured in studs. Useful in situations where you have more than one particle emitter in the same area. |
Emitter Examples
다음 Emitter는 새 ParticleEmitter를 만들고 나열된 속성을 강조 표시된 값으로 변경하여 얻을 수 있다.
참고 링크
developer.roblox.com/en-us/articles/Particle-Emitters
Particle Emitters
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